perjantai 19. kesäkuuta 2015

Keskikesää

 Kesä on nyt kauneimmillaan. Ajelin Kruunupyyn vanhaa tietä ja ohitin keskustan.
Uinuva pieni maalaistaajama näytti kesäisen vehmaalta. Maisema toi mieleeni Eino Leinon runon.

 Rauha
Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä on tietävi rauhan mun sydämessäin
tää suuri ja outo ja uus?
 
Minä kuulen kuin kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja touot ja muut.
 
Kaikk` on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk` on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.
 
Eino Leino 1898


Tyyni vedenpinta ja rikkumaton hiljaisuus.
Kauniit kesämaisemat piirtyvät mieliimme lähtemättömästi.

Aurinkoista Juhannusta teille kaikille. 

10 kommenttia:

  1. Juhannusrauhaa ja hempeänvihreää juhannusta Arleenalle ! :)

    VastaaPoista
  2. Tänään olikin hyvä päivä ja aurinkokin näyttäytyi! Oikein hyvää Juhannuksenaikaa sinulle!

    VastaaPoista
  3. Leppeää juhannuksen jatkoa sinulle.

    VastaaPoista
  4. Juhlallinen runo ja kauniit maisemat! Hyvää juhannuksen jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Runo on todella paatoksellisen juhlallinen. Maisemat ovat nyt juuri upeimmillaan.
      Kiitos samoin.

      Poista
  5. todella kauniissa maisemissa matkasit, ei ihme et mieleesi nousi Leinon runo kesän kauneudesta ja tunnelmista!
    ihastelen parhaillaan itsekin kesäyön kauneutta ja rauhaa, mieli lepää ja on kaikin puolin niin hyvä olla

    VastaaPoista
  6. Kiitoksia, kauniita kuvia. Kesä on kauneimmillaan, on ollut viimeiset pari viikkoa. Kaunista kesäkuun loppua, siirrymme pikkuhiljaa heinäkuun helteisiin:)

    VastaaPoista