lauantai 9. helmikuuta 2008

Helmiä

Sain haasteen katriinalta, kerro ominaisuuksistasi viisi helmeä. Kun luin haasteen aloin pohtia millainen oikein olenkaan. Mitkä ominaisuuteni nostan helmiksi. Pyysin myös miestäni valitsemaan yhden helmen.


Suvaitsevaisuus ja oikeudenmukaisuus, ne kulkevat käsikädessä. Nämä ominaisuudet olen saanut jo kotikasvatuksen myötä ja olen kiitollinen siitä. Suvaitsevaisuus on oikeastaan hyve, suvaita ja hyväksyä eritavoin ajattelevia, erilaisista olosuhteista ja kulttuurista tulevia. Ilman suvaitsevaisuutta ei voisi noudattaa oikeudenmukaisuutta. Oikeudenmukaisuus on kantanut minua työelämässä. Tämän ominaisuuden myötä olen saavuttanut luottamuksen ihmisiltä, joiden kanssa olen tehnyt työtä tai muutoin ollut yhteistyössä.


Positiivisuus ja optimismi, nekin kulkevat käsikädessä. Positiivinen elämänasenne on yksi onnellisuuden peruskivistä. Takaiskujen kohdatessa pyrin aina katsomaan mitä hyvää asiassa löytyy. Usein käy niin, että negatiivinen asia kääntyykin positiiviseksi, hyvät puolet nousevat huonojen edelle. Minulla on korkea stressinsietokyky ja lasken sen positiivisuuden ansioksi. Muistelin, että en ole oikeastaan koskaan ollut stressaantunut, en edes raskaan työtaakankaan alla. Optimismi on minulla veressä, olen jopa joskus sinisilmäisen optimistinen.


Järjestelmällisyys. Hallitsen hyvin isot kokonaisuudet ja järjestelmällisenä selvitän asiat aikataulussa ja loppuunsaattaen. En jätä asioita puolitiehen.


Ahkera ja idearikas, nämä kulkevat idealistilla käsikädessä. Ahkeruus työssä saattaa tosin joskus läheisistä tuntua työnarkomanialta. Olen jättänyt jonkun verran työmäärääni viime vuosina vähemmälle. Ahkeroin nyt tässä työssäni intohimoisesti, en työnarkomaanina.


Avulias. Olen valmis pyytettömästi auttamaan apuatarvitsevia. Lähinnä apua on pyydetty ammatteihini liittyen ja myös elämän arkipäivisissä aiheissa.

Kuvissa helmiä lipaston kätköistä, Mallorcan viljellyt helmet, ranskalaiset lasihelmet, villihelmet Helsingin Espalta, kivet kuin helmiä ja simpukoita helmien jälkeen.

Niin, mitä se mieheni sanoi helmeksi. Sen kummemmin miettimättä totesi, että olet ikäiseksesi hyvännäköinen. Nyt jäin pohtimaan oliko se kohteliaisuus vaiko jopa totta. En sitten saanut muuta vastausta. Tyydyn tähän.

Haasteen lähetän eteenpäin, haastan Periferian Inkiväärin, Neidonhiuspuun Jorin ja Turkoosin talon Tiiun ja kaikki muut blogiani lukevat. Inkiväärin haasteeseen on tulossa blogisanomat pikapuoliin.

6 kommenttia:

  1. Jaahans - ruususen unesta on hetkellisesti herätty ja vastasin haasteeseesi. Kovin saman tyyppisiä tuntuu olevan, mutta järjestelmällisyys on totaalisen kadoksissa - mistäköhän sellaisen löytäisi. Pitänee pistää deitti-ilmoitus - paikka yhdelle järjestelmälliselle ja humoristiselle miehelle=)

    VastaaPoista
  2. Kiitos haasteesta - tämä onkin mukavampi ja helpompi kuin se ulkonäköhaaste, joka myös tuli vastattavaksi aiemmin:) Jätän tämän kyllä hetkeksi vastaamatta, jollen saa noita linkityksiä toimimaan:/

    VastaaPoista
  3. Hei
    Täytyy ihan hetki pohtia mitkä olisivat minun viisi helmeäni. Ei ihan helppo haaste, muuta yritetään.

    VastaaPoista
  4. Upeita helmiä ovatkin! Taidat olla todella aikaasaapa ja selkeä ajattelija. Ihana on myös miehesi, joka osasi sanoa kysyttäessä juuri oikeat sanat.
    Kaikkein eniten toivoisin omaavani hiukan tuota stressinsietokykyäsi, joka minulla on huono. Ruumiini reagoi siihen, vaikka pää ei huomaa mitään.

    VastaaPoista
  5. Ihanaisia helmiä kaappiesi kätköistä ja upeita ominaisuuksia naisella helmien takana...

    VastaaPoista
  6. Inkivääri:
    Eipä mitään vastaile myöhemmin.

    Katriina:
    Mieheni on tod puoleensavetävä ja sanat hivelevät joskus naisellista ja hiukan turhamaista luonnetta.

    Magi:
    Juu helmiä tulee joskus käytettyä, joskus ovatkin unohduksissa.

    Tiiu:
    Odottelen ominaisuuksia, mitä haluat paljastaa.

    VastaaPoista